Nieuws

Rapportgesprek met de mentor in een nieuw jasje

By februari 13, 2017februari 15th, 2021No Comments

Rapportgesprek met de mentor in een nieuw jasje

Een avond met tienminutengesprekken staat in het teken van ontmoetingen, het gezamenlijk zoeken naar kansen en het vinden van mogelijke oplossingen voor problemen waar de leerlingen tegenaan lopen. Meestal bereidt de mentor deze gesprekken voor en leidt hij/zij het gesprek. Dit keer hebben enkele mentoren de rollen eens omgedraaid: de leerling werd gespreksleider. Op deze manier leggen mentoren de verantwoordelijkheid voor het gesprek en het eigen leerproces meer bij de leerling zelf. De leerling kreeg op voorhand een briefje mee met daarin het verzoek om het gesprek zelf voor te bereiden én te gaan leiden. In het briefje stonden de volgende vragen:

‐ Wat is het belangrijkste doel van ons 10‐minuten gesprek?

‐ Hoe gaat het nu op school? (denk aan cijfers, motivatie, gevoel etc.)

‐ Als je in de schoenen van je mentor of je ouders kon staan, wat zouden zij (ook nog) graag ter sprake willen brengen denk je?

‐ Wat heb je nodig van je ouder(s) en je docent/mentor om zo goed en prettig mogelijk te kunnen functioneren?

Mentoren hebben gemerkt dat leerlingen dit zeer serieus opgepakt hebben en dat er waardevolle gesprekken gevoerd zijn, dit alles aangestuurd door de leerling zelf. In de volgende periode zullen zeker meer mentoren volgen om het op deze manier aan te gaan pakken! 

 

AGENDA

Tweede tijdvak centraal examens

Eind datum: 25 jun
Read More

08.00 bekendmaking normering tweede tijdvak

Read More

19.00 ophalen cijferlijsten geslaagden, onder voorbehoud

Read More

Contact