Nieuws

Havo-4 aan de slag met echte bedrijfsopdrachten

By november 14, 2019februari 15th, 2021No Comments

Havo-4 aan de slag met echte bedrijfsopdrachten

Voor de opdrachtgevers van Van Schijndel Metaal, Hoppenbrouwers en Volckaert was het even wennen: terug in de schoolbanken op een doodgewone donderdagmiddag. Maar niet zomaar een middag. Zes groepen havo-4-leerlingen presenteerden onder het toeziend oog van docenten Sandra Akkermans en Karlijn Vlaardingerbroek hun ideeën. Van de drie opdrachtgevers hadden ze enkele weken geleden tijdens een bedrijfsbezoek een vraag gekregen. Zo was Hoppenbrouwers op zoek naar manieren om beter te communiceren met jongeren, wilde Volckaert ideeën om het voor bewoners nóg leuker te maken en was Van Schijndel op zoek naar een innovatief ontwerp voor een product in plaatstaal. Vanmiddag werden de antwoorden en oplossingen gepresenteerd. Er werden prototypes getoond van een pizzadoos als reclamedrager, een badhouder voor snacks en je smartphone en een bierviltje dat tegelijkertijd flesopener is. Daarnaast werd er een heuse Volckaert app gepresenteerd, een Volckaert vrienden placemat en ontvingen de opdrachtgevers van Hoppenbrouwers heldere feedback en een videoboodschap ter inspiratie.

Levensechte vraagstukken aanpakken is een opdracht binnen het vak HACO, speciaal voor havoleerlingen. De Cambreurhavo heeft als slogan: Denken en Doen. Daarbinnen past deze opdracht dus precies.

Dat leerlingen op een andere manier tegen zaken aankijken dan volwassenen, dat werd bij de presentaties wel duidelijk. Creatief, innoverend, verrassend en zeer zeker bruikbaar, dat was de conclusie van de drie opdrachtgevers. Een pluim dus voor de zes geselecteerde groepen. Uiteraard zijn ook de innovatieve ideeën van de groepen die vandaag niet hebben gepresenteerd naar de bedrijven opgestuurd.

 

AGENDA

Tweede tijdvak centraal examens

Eind datum: 25 jun
Read More

08.00 bekendmaking normering tweede tijdvak

Read More

19.00 ophalen cijferlijsten geslaagden, onder voorbehoud

Read More

Contact