Nieuws

Cambreur College duikt in het Erasmus-plusprogramma

By juni 29, 2017februari 15th, 2021No Comments

Zondagochtend 25 juni stonden  we met z’n allen klaar om kwart over 4. Het was zover, de reis naar Griekenland waar we allemaal enorm naar uitgekeken hebben ging beginnen! Met de Nederlandse delegatie bestaande uit 4 leraren en 6 leerlingen kwamen we rond het middaguur aan in Athene. Vanuit daar zijn we met huurauto’s naar het hotel in Elefsina gereden. Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we heerlijk geluncht en daarna hebben we verkoeling gezocht in het zwembad. ’s Avonds na een heerlijke pizza was het tijd om naar bed te gaan. De volgende dag zijn we op tijd vertrokken richting Epidaurus. Dit is een heel oud amphitheater. Een deel van de groep is helemaal naar boven geklommen en eenmaal daar was het uitzicht fantastisch. Daarna zijn we weer snel in onze auto’s met airco’s gestapt, op naar het strand! Na een duik in de zee waren we allemaal weer lekker opgefrist. Toen was het weer tijd voor iets wat de Grieken ook het allerliefste doen: eten… het was heerlijk! Na de lunch zijn we weer teruggereden richting Elefsina. Tijdens het diner werden we eindelijk weer herenigd met alle andere teams. We werden heel erg warm ontvangen en ook wij waren erg blij om iedereen weer te mogen begroeten. Dinsdag 27 juni zijn we het grootste deel van de tijd op de school van de Griekse leerlingen en docenten geweest. Hier hebben we geluisterd naar een aantal presentaties en hebben een aantal Griekse meisjes traditionele Griekse dans aan ons laten zien. De ouders van de leerlingen hadden allemaal Griekse gerechten bereid die allemaal erg lekker waren. In de middag hebben we even gerust in het hotel en ’s avonds hebben de leerlingen een rollenspel voorbereid waarbij 2 leerlingen eraan dachten om met school te stoppen. De andere leerlingen moesten hen ervan overtuigen om naar school te blijven gaan. Dit was erg leerzaam en tegelijkertijd ook super leuk omdat de groepjes gemixt waren, dus konden we met leerlingen uit de andere landen praten. We hebben de avond met z’n allen afgesloten met een diner in een restaurant. Wij kijken enorm uit naar de rest van de week. De temperaturen blijven oplopen en ondertussen worden de contacten met de andere leerlingen steeds intenser.