Nieuws

Het uitstapje naar Londen

By maart 17, 2014februari 15th, 2021No Comments

Het is half 12 in de avond en er staat een bus voor het Cambreur College. Een bus met hele enthousiaste jongeren die misschien het leukste gaan doen dat ze in TTO-3 kunnen verwachten: Londen! Een hele leuke en natuurlijk leerzame reis. De koffers stonden in de bus en iedereen had afscheid genomen van zijn/haar ouders. De bus vertrok!
Na een lange nacht in de bus en op de boot waren we er eindelijk. We pakten onze koffers en liepen naar ‘the hostel’ waar we de komende avonden zouden slapen. Toen alles was weggezet en de koffers waren uitgepakt stond onze eerste activiteit al op het programma. We gingen naar het ‘science museum’. Dat was een leuk opwarmertje van de reis met een paar leuke proefjes die je kon doen. Nadat iedereen alles had uitgeprobeerd, zijn we ook nog een uurtje in een natuurmuseum geweest. Interessante dingen kwam je daar wel tegen, maar je merkte aan iedereen dat ze vooral honger hadden omdat we tegen etenstijd aanzaten.

Na een korte lunch gingen we naar het centrum van de stad om interviews af te nemen. Het was best wel spannend om zomaar een inwoner aan te spreken. Nadat iedereen drie interviews had afgenomen konden we nog een paar uurtjes genieten om een beetje rond te kijken en natuurlijk voor de dames om the shoppen.

De volgende dag was iedereen al heel moe, want had iedereen genoeg geslapen? Gedurende de dag zouden we dat wel merken. Ieder tweetal had een korte presentatie voorbereid over een bezienswaardigheid in Londen die we tijdens onze wandeling tegen zouden komen. Na een hele middag te hebben gewandeld gingen we ’s avonds in groepjes eten. Pizza Hut, KFC, Subway of gewoon Mac Donalds. Je kon overal naartoe. Die avond hadden we een ‘Jack the Ripper tour’. Een hele aardige en grappige begeleider ging ons spannende verhalen vertellen over Jack the Ripper. Hij was een man die veel mensen heeft vermoord op heel aparte manieren. Terwijl de verhalen maar doorgingen dachten sommigen: “Kan ik vanavond nog wel slapen?!”

Het antwoord was ja, want iedereen kwam fit en uitgerust uit bed de volgende morgen. We gingen die dag een bezoekje brengen aan ‘May Flower’. May Flower is een middelbare school in Londen waar wij Nederlanders wel eens een kijkje wilden nemen. We kregen rondleidingen en presentaties en een praktische opdracht in de middag. Het was heel gezellig en er zijn nieuwe vriendschappen ontstaan. In de avond hadden we een vrije avond in het hostel. Veel mensen maakten hier gebruik van en zaten in het midden van de gang een potje ‘Weerwolven’ te spelen. Het was 23:00 en iedereen ging naar zijn/haar kamer.

Donderdag was de laatste dag in Londen. Iedereen vond het jammer maar er stond wel een leuke dag op ons te wachten. In de ochtend gingen we naar het ‘Shakespeare museum’. Iedereen dacht aan een saaie rondleiding, alleen het liep helemaal anders. Het werd een musical workshop! Iedereen was aan het lachen en had plezier en de begeleidster vond ons allemaal talenten. ’s Middags kwam er een splitsing. De meeste meiden gingen zich uitleven in de Primark en de jongens gingen hun ogen uitkijken in het ‘Emirates Stadium’ (het stadion van Arsenal). Na een middag te hebben genoten wilde iedereen elkaar vertellen over de beleefde avonturen. Dat kon niet want we gingen gelijk door naar het theater. De musical “Jersey Boys” stond voor ons klaar. Toen het afgelopen was, was iedereen super enthousiast over de musical en vooral omdat we een Nederlandse hoofdrolspeler hadden! Super gaaf!

Vrijdagochtend om 8:30 was de bus weer in Dongen aangekomen. Iedereen had die nacht heel goed geslapen. Onze ouders stonden al op ons te wachten. Nadat alle koffers uit de bus waren en iedereen zijn ouders had gevonden zat de Londen reis erop. Het was dus echt niet gelogen: De Londen reis is inderdaad de leukste activiteit in TTO-3!