Nieuws

Worldschool

By maart 19, 2014februari 15th, 2021No Comments

Worldschool

Op weg naar Zwolle naar de Claudius Crucius Worldschool zetten de leerlingen van T-vwo5 nog even de laatste puntjes op de i voor de presentatie over hoe straatjongeren in een Ghanese stad leren lezen en schrijven. Niet zo maar, maar op grond van een echte vraag van een echte Ghanese Stichting die werkt met deze jongeren. Je moet aan alles denken. Van niveauverschillen tussen jongeren tot over welke onderwerpen moet je lesstof gaan? Eerst onderzoek doen, met ervaringsdeskundigen praten en dan een werkelijke methode maken. Duurzaam, sterk genoeg om lang te kunnen gebruiken en interessant genoeg om de aandacht vast te houden. Een hele klus voor professionals dus alle respect voor het eindresultaat van onze leerlingen. Niet alleen lof van de aanwezige collega’s maar ook van de vraagstellers uit Ghana. ‘Bruikbaar, waardevol en gefundeerd’, waren hun beoordelingen. Alles op een conferentie waar Engels de voertaal was. Soms met heel dikke accenten, soms verschillend van kwaliteit. Dan kun je goed horen dat bijna vijf jaar TTO wel zijn sporen nalaat. Oh ja, ook de presentatie over hoe je jodium uit zeewier haalt kon bij de vertegenwoordiger van het Indonesische eiland Sawu de handen op elkaar krijgen. Soms, was ook zijn conclusie zijn dingen gewoon niet altijd goed mogelijk. En het was maar goed dat dit onderzoek dit aantoonde.
Alle leerlingen van T-vwo5 hebben tijdens de Worldschooldag hun project gepresenteerd. TTO-docenten Annemieke Trella en Ruud van der Meer, maar ook de meegereisde ouders waren zwaar onder de indruk van het niveau van onze leerlingen, zowel wat de inhoud, wat het Engels als wat hun presentatievaardigheden betreft.
Een super voorbereiding op het profielwerkstuk volgend jaar, dat is zeker.

 

AGENDA

kerstvakantie – 23 december 2024 t/m 03 januari 2025 Eind datum: 03 jan
Read More
Leerlingen vrij i.v.m. studiedag personeel
Read More
15.00-21.00 driehoeksgesprek mentor/ouder/leerling vmbo/mavo (nav herkansing) d.d. 7/1 en 9/1
Read More

Contact