In de loop van zes weken hebben leerlingen van het Cambreur College in groepjes geprobeerd voor het vak aardrijkskunde theoretische kennis aan de praktijk te koppelen. Op een braakliggend terrein mochten leerlingen hun creativiteit inzetten en daarbij belangen tegen elkaar afwegen. Met fotomateriaal ter plaatse gemaakt, een professioneel meetlint om de correcte maten te kunnen opmeten en allerlei ideeën over doelgroepen tekenden de leerlingen naast tweekappers en appartementen ook parkeerplaatsen, stoepen, wegen, vijvers en boomklimrekken. Nieuwe ideeën werden vaak heel origineel uitgewerkt. Ook het maken van een zogenaamd “moodboard” met plaatjes en tekeningen, die de wijk tot leven wisten te brengen maakte deel uit van het project. Bijkomende opdracht: Op het terrein bevindt zich een monument, dat aan de buitenkant grotendeels intact moet blijven. Dit deed een extra beroep op tekenvaardigheden en schaalinzicht van de tweedeklassers. Op 16 juni was het dan zover, de presentatie van de ontwerpen in het kantoor van Casade in Dongen, in aanwezigheid van de experts, projectontwikkelaar Lavertuur, architectenbureau Cier, woningbouwvereniging Casade en gemeente Dongen. De leerlingen wisten met verve hun ideeën voor het voetlicht te brengen én het de experts plus teamleider meneer Thielen en docente mevrouw Ten Thije echt moeilijk te maken in de beslissing welk van de vier groepen het beste product had gemaakt. De groep “Baron”, die in het monument een hotel wil vestigen, met een speciaal busje en leenfietsen die voor de tocht naar De Efteling ingezet kunnen worden kreeg de eerste prijs. Alle groepen hebben fantastisch werk geleverd. Leerlingen en docent mogen oprecht trots zijn op de uitvoering van dit project én op de uitstekende samenwerking met de experts daar waar het gaat om bouwplannen in de gemeente Dongen!
do 28/11 en vr 29/11 inhaaldag TW1 Eind datum: 29 nov
Read More